Když bacily útočí: jak posílit dětskou imunitu?

Aktuální počasí je doslova typické pro nejrůznější nachlazení, virózy a nepříjemné chřipky, které sužují nejen dospělé, ale především děti. Jejich obranyschopnost v takových podmínkách dostává pořádně zabrat a dětské tělíčko se tak nedokáže dostatečně bránit.

Každý rodič nám dá jistě za pravdu, že při nemoci dítěte trpí nejen samotné dítko, ale i jeho rodiče – nemocné ratolesti jsou protivné, nevrlé a unuděné z dlouhého ležení v posteli.

Už jen díky tomu, abyste předešli podobným scénářům, kdy se dítě doma nudí, kvůli nemoci je mu špatně a je protivné a v případě starších dítek si jeden z rodičů musí vzít chtě nechtě volno, určitě oceníte pár rad, jak posílit dětskou imunitu. Možností pro zlepšení obranyschopnosti u dětí – a samozřejmě nejen u nich – je hned několik, takže si mezi nimi určitě dokážete vybrat.

Rada první: vitamíny představují nejjednodušší cestičku

Pokud hledáte jednoduchý a ověřený způsob na posílení dětské imunity, nemůžete narazit na snadnější radu: vitamíny! Ty jsou v boji proti zákeřným bacilům a virům, které v tomto ročním období na naše děti číhají doslova na každém kroku, velice účinné a navíc skvěle posilují imunitní systém.

Největším pomocníkem je vitamín C, který najdete především v citrusových plodech – pomeranče, mandarinky, citrony, limetky. Nic nepokazíte ani tehdy, pokud dítěti do jídelníčku zařadíte i jiné druhy ovoce a samozřejmě i zeleninu.

Rada druhá: zaostřeno na dětský jídelníček

Kolem dětského jídelníčku se neustále něco řeší. Zatímco některé maminky na striktně zdravý jídelníček až tolik nedbají, jiné jsou schopné studovat příručky a brožurky, radit se v diskuzích a svým dětem vyvařovat zdravá jídla klidně do dvou do rána.

Ať už se přikláníte k těm či oněm maminkám, pokud chcete dítku posílit imunitu, budete se muset na jídelníček přeci jen podívat. Základem jsou nejen již zmíněné vitamíny, ale i další potraviny, které fungují jako povzbuzovač imunitního systému: zeleninové polévky, slunečnicová semínka, chia semínka nebo třeba dýňová semínka.

Rada třetí: plnohodnotný spánek je ten nejlepší lék

Co se spánku týče, určitě se shodneme na tom, že se jedná o kouzelný všelék. Pomůže nám totiž při mnoha problémech, mezi něž rozhodně patří i oslabený imunitní systém.

Úkolem, ba možná dokonce povinností každého rodiče, je zajistit dítěti dostatek kvalitního a ničím nerušeného spánku. Dohlédněte tedy na to, aby vaše dítko spalo tak dlouho, jak potřebuje.

Rada čtvrtá: i aktivní pohyb dokáže pomoci

Naší poslední radou je snaha apelovat na důležitost fyzického pohybu u dětí. Současné děti spoustu volného času tráví s mobilem v ruce, u tabletu, notebooku nebo počítače.

A pohyb, který je pro ně tak důležitý, jim často chybí. Zamyslete se proto nad tím, jak můžete u svého dítěte zdravý pohyb podpořit – co třeba nějakým sportovním kroužkem?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru

Další zajímavé články